Selasa, 20 September 2011

KEHIDUPAN IBARAT SATU LIFE!!!!!

hidup kita umpama roda...kadang-kadang kita berada ditahap yang paling atas...tapi sekelip mata kita jatuh kebawah...susah nak menjangka kehidupan yang sementara ini...tapi kita sudah boleh menjangka kehidupan akan datang pada masa kini....dosa pahala yang ada kita sendiri yang tanggung..buruk baik, kita sendiri yang tahu..kita bukan lagi kanak2 yang tidak pandai mengira..tapi kita sudah boleh memikirkan segala dan sedalam-dalamnya..tapi kenapa masih ada sesuatu keputusan yang singkat matlamatnya??aku kadang2 sedih dengan apa yang aku lihat dalam hidup aku..aku sedih dengan apa yang berlaku dalam hidup aku...tapi apa lagi yang mampu aku kata??aku sendiri masih sesat jauh dari jalan lurus...kita suka bila berada selalu diatas, selalu disanjung, selalu dipuji...tapi apa guna sekiranya semua itu hadir dalam hidup kita seandainya kita masih belum mampu sempurnakan diri kita...kita mmg mampu menasihat orang lain yang kita rasa tidak elok sikap nya...tapi kita sendiri tidak mamppu melakukan semua itu..mulut mampu meluahkan pelbagai kata2 manis dan pahit kepada seseorang...kita akan berasa tidak puas hati sekiranya oarang tidak dapat menerima segala yang kita katakan...tapi pernahkah kita memikirkan tentang orang lain bila kita tidal menerima kata2 orang lain terhadap kita??sesungguhnya kita hanya insan biasa....tidak mampu memilih segala kemahuan kita...tubuh kita dikuasai oleh akal fikiran..fikiran yang bersih membawa ke jalan yang benar..manakala fikiran yang buruk membawa ke lembah bahaya...akal fikiran yang mencipta alasan...alasan yang menjadikan kita jatuh...alasan yang menjadikan kita gagal....
bersama kita renungkan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan